Till nyhetsarkivet

Ny organisation ska ge bättre service

Tunabyggen organiserar om och förstärker med fler fastighetsvärdar i våra bostadsområden.

– Vi omfördelar våra resurser och förstärker våra områden med fler medarbetare för att förbättra servicen till våra hyresgäster, säger Jörgen Olsson, Vd på Tunabyggen.

– Med den nya organisationen vill vi att det ska bli enklare och tydligare för hyresgästen att veta vem man vänder sig till med frågor som rör boendet.

Varje fastighetsvärd har nu totalt 150-250 lägenheter på sin lott och ansvarar där för reparationer och utemiljö, in- och utflytt, tillsyn, kontakter med hyresgäster mm. Tillsammans utgör fastighetsvärdarna i området ett team som gemensamt ansvarar för området.

Kontaktuppgifter

I alla våra hus sätts nu ny information upp med kontaktuppgifter till den som är fastighetsvärd på adressen.

Felanmälan

Felanmälan görs precis som förut; dygnet runt via tunabyggen.se, Mina sidor, eller på telefon 0243-733 50, vardagar kl 7.00-12.00 och 13.00-15.00.

Områdesreceptioner

För service till våra hyresgäster finns också våra områdesreceptioner i:

  • Hushagen, Utanforsgränd 2, där vårt huvudkontor ligger,
  • Tjärna Ängar i Tjärna Centrum, Jan Ers gata 1
  • Jakobsgårdarna på Jaxtorget 9
  • Bullermyren vid Ängsplan, Allfarvägen 63.

Aktuella öppettider och telefontider finns under kundtjänstinformationen.

Hyra eller säga upp

Vid frågor som rör hyra av ny lägenhet eller uppsägning av lägenhet kontakta våra säljare på marknadsavdelningen, telefon 0243-733 00.

 

Välkommen att kontakta oss på Tunabyggen med frågor som rör ditt boende.

Ari, Regina, Lena och Ishak kan numera kalla sig fastighetsvärdar.